Glacier part II

13 juli 2015 - Whitefish, Montana, Verenigde Staten

Vandaag gaan we weer op tijd op pad om nog meer van de schoonheid van Glacier National park te bewonderen. We gaan een stuk van de 'going to the sun route' rijden en waarom deze zo heet wordt ons in de loop van de dag steeds duidelijker. Via een slingerweg klimmen we hoger en hoger de bergen in terwijl de schitterende panorama's aan ons voorbij glijden. Natuurlijk stoppen we regelmatig om foto's te maken en om even de benen te strekken.

Ons eigenlijke doel was om vandaag nog een hike te doen en dan bij voorkeur eentje naar een waterval, maar eenmaal aangekomen bij de parkeerplaats van waar we konden vertrekken was het er zo druk dat we de auto nergens kwijt konden. We hebben om de beurt rondjes gereden terwijl de ander in het visitor center naar het toilet ging, maar helaas.

We hebben toen de terugweg maar aanvaart en zijn onderweg terug naar beneden uitgestapt bij de 'weeping wall'. De weeping wall is een lange wand waarlangs water naar beneden loopt, schitterend om te zien. Naast de wand is nog een kleine waterval en een mooie bergwand waar we tegenop kunnen klimmen. Hein neemt Esmée in de draagzak en Lisette de rugzak en daar gaan we. Na een tijdje klimmen houd Lisette het voor gezien en gaat op een vlak rotsplateau met Esmée nog een boterham eten terwijl Hein nog even verder klimt.

Wat een schitterend uitzicht ook weer vanaf hier. Als Hein terugkomt beginnen we met zijn drietjes weer aan de afdaling en staan we niet lang daarna weer veilig bij de auto.
We rijden verder naar beneden en binnen 5 minuten is Esmée in dromenland. We rijden rustig verder en stoppen weer af en toe om foto's te maken. We kunnen er niet over uit hoe mooi het hier is, echt prachtig!

De avond staat in het teken van plannen maken voor het vervolg van de reis.
Morgen de eerste etappe van onze rit naar Yellowstone.

1. Nel Verrijp:
    14 juli 2015
    Hallo zeg. jullie maken weer een mooie trip.
    Prachtige foto"s
  2. Fredy:
    14 juli 2015
    Wat doen jullie dat toch goed leuk verhaal je krijgt zo zin om mee te gaan.
    Mooie foto's en leuke plaatjes van Esmee.
    Mooie reis verder. Ik geniet ervan.
  3. Corrie en Arie:
    14 juli 2015
    Hallo lieve mensen, ik heb vandaag even een inhaal slag gemaakt met lezen. Wat een avonturen! Leuk hoor en zoveel mooie foto's ook weer! Ja die buggy is niet altijd handig. Kan me nog herinneren dat we met Zarina in de buggy in Canada op stap waren. Wij trokken de buggy meestal achter ons aan, ging vaak een stuk gemakkelijker dan duwen.