Butte

14 juli 2015 - Butte, Montana, Verenigde Staten

Het lijkt op het Engelse woord voor kont, maar nee, dat schrijf je net even anders.
Wat het wel is is onze tussenstop onderweg naar onze overnachtingsplaats vlakbij Yellowstone. Het ligt nog geen vier uur rijden vanaf onze huidige locatie, dus doen we 's ochtends lekker rustig aan met ontbijt en inpakken. Ijverig zetten we de vaatwasser nog aan, die draait nog als we weggaan.

Eerst rijden we helemaal om Flathead Lake heen, een het grootste zoetwatermeer ten westen van de Mississippi. Wat een schitterende omgeving. Stiekem zouden we hier best willen wonen, of aan dat prachtige meer van Whitefish.

Geleidelijk aan worden de bergen lager en rijden we door een heuvelachtig landschap, over heuvels en door dalen en vlaktes. In de verte doemen de volgende bergen alweer op.

Ongeveer op de helft komen we een Mac tegen en besluiten te stoppen voor koffie, chocomelk, ijsje en toiletbezoek. Esmée kan even lekker de boel op stelten zetten en haar energie kwijt door heel de zaak door te spurten. Dat ze zich uitgeleefd heeft blijkt, want we zijn nog geen 5 minuten onderweg en ze ligt alweer te slapen en ze slaapt tot we bijna op onze bestemming zijn.

Na wat gesetteld te zijn en een verkennend rondje gedaan te hebben mbt eten, gaan we nog wat zwemmen in het hotel. Esmée is nog steeds geen fan, ondanks dat het water een stuk minder koud is dan het buitenwater waar ze tot nu toe in is geweest.

Vanavond gaan we op zijn Amerikaans met de auto naar de fastfoodketen een stukje verderop aan de weg. Ons excuus... Het begon te regen toen we weggingen. Anders waren we op zeker gaan lopen...

Vanavond rustig aan en morgen verder naar Yellowstone.