Yellowstone & onze rit naar Idaho Falls

15 juli 2015 - Idaho Falls, Idaho, Verenigde Staten

Omdat Butte relatief dicht bij de noord ingang van Yellowstone ligt besluiten we om een stukje  Yellowstone mee te pikken onderweg naar onze volgende bestemming, Idaho Falls.

We vertrekken vroeg en na ongeveer anderhalf uur rijden staan we voor de poort van Yellowstone, maar tussendoor maken we een stop bij een grizzly beren park, waar we kennis hebben gemaakt met een grizzly beer van 1,5 jaar.  Grizzly beren kunnen 9" groot worden en 450 pond wegen, oftewel 3 meter en 225 kilogram.

De eerste stop in Yellowstone is Mammoth Hotsprings. Heel fascinerend om te zien hoe het hete water hier bubbelend en stomend uit de berg komt en terrassen en stroompjes vormt. Jammer alleen dat je diverse hoge trappen moet beklimmen om bij de bovenste terrassen te komen en wij met de buggy op stap zijn. Maar aangezien het toch tijd is voor Esmée haar boterham, blijft Hein beneden met Esmée om die boterham op te eten en loopt Lisette naar boven om foto's te maken.

We vervolgen onze route door Yellowstone en komen door vooral veel bos en zien schitterende vergezichten. Ook Yellowstone is voorzien van de nodige bergen. Én wat het dus zo bijzonder maakt, er is behoorlijk wat vulkanische activiteit. Er zijn diverse Hotsprings en geisers verspreid door het park. We kunnen ze vandaag niet allemaal zien, maar we blijven een paar dagen bij onze volgende accommodatie dus we krijgen nog een kans om het een en ander te zien bij een volgend bezoek.

Wat we wel zien vandaag? Een beer (heel ver weg), een Bizon (heel dichtbij), Elks (soort herten, zo dichtbij dat je ze bijna wil gaan aaien) en gewone herten (aan de overkant van de rivier). Oh en een waterval.

Inmiddels zitten we al een aardig tijdje in de auto en doorrijden is er niet bij in een natuurpark. We schrikken als we de navigatie aanzetten en zien hoe lang het nog rijden is. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, maar goed. We zitten nu eenmaal in de auto en de bestemming is geboekt, dus we rijden door.

Als we het park uitrijden gaan we eerst tanken en wat te drinken halen, het begint nu zachtjes te regenen. Dat zachtjes regenen wordt al snel een enorme hoosbui. De wegen in Amerika zijn niet zoals die in Nederland, het water blijft liggen op de weg en dat maakt het rijden voor Hein niet echt prettig. De ruitenwissers kunnen het ook niet meer aan! Maar net zo plotseling als de hoosbui begonnen is, is hij 3 kwartier later, weer afgelopen en rijden we weer de zon in.

Aangekomen in Idaho Falls, checken we eerst even in en gaan dan gelijk wat eten bij de eettent / brouwerij nabij het hotel. Heerlijk gegeten en op tijd weer terug in het hotel om Esmée op bed te leggen. Het was een lange dag vandaag. We zoeken nog wel even uit wat we willen zien in Yellowstone en in hoeverre dat haalbaar is, maar dan hebben wij er ook genoeg van en gaan naar bed.

1. Nel Verrijp:
    17 juli 2015
    Leuk hoor, die baby grizzly. Maar pas op ze worden groot.